Wat gebeurt er met opgebouwd pensioen bij een echtscheiding? Zo is er dikwijls pensioen binnen de onderneming opgebouwd, bijvoorbeeld in de vorm van stamrechten. Moet dat pensioen dan worden verevend volgens de Wet Verevening Pensioenrechten?

In de rechtspraak lijkt zich inmiddels een duidelijke lijn te ontwikkelen dat pensioen dat niet in het kader van een arbeidsovereenkomst is opgebouwd, zoals bijvoorbeeld een lijfrente, niet hoeft te worden verevend. Maar dat betekent niet dat er in het kader van verdeling of verrekening van de huwelijksboedel geen aanspraak op een deel van het pensioen kan worden gemaakt.

Onderneming en echtscheiding

Is er bij een echtscheiding een onderneming betrokken dan doemen daar specifieke problemen bij op ongeacht of de echtgenoten in gemeenschap van goederen dan wel op huwelijkse voorwaarden zijn gehuwd.

Wat gebeurt er met de onderneming in geval van echtscheiding? Moet die ook worden verdeeld? Bij Duurland Advocaten Amersfoort is ruime kennis en ervaring aanwezig zodat ook complexe zaken met ingewikkelde huwelijkse voorwaarden en grote financiële belangen regelmatig door ons worden gedaan. Op het kantoor in Amersfoort bij de A1 adviseren wij u graag, snel en deskundig.

Pensioen en echtscheiding: laat u adviseren!

Heeft  u te maken met een echtscheiding en wilt u bijvoorbeeld meer weten over wat er gebeurt met uw onderneming, pensioen of het pensioen van uw ex-partner? Laat u ten alle tijde adviseren door een ervaren echtscheiding advocaat. De advocaten van Duurland Advocaten kunnen u vertellen wat het beste is in uw specifieke situatie. Een eerste kennismakingsgesprek is bij ons gratis. Maak hiervoor een afspraak en kom langs bij ons op kantoor in Amersfoort.

Wellicht ook interessant voor u: